۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

خواهرم، تولد رویاهایت مبارک (مسعود باستانی و مهسا امرآبادی)


مسعود باستانی، روزنامه نگار دربند و همسرش مهسا امرآبادی با نوشتن نامه ای به شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر و روزنامه نگار، تولد او را تبریک گفتند و آزادی او را از خداوند خواستار شدند.

متن این نامه که در اختیار سایت «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» قرار داده شده است، به شرح زیر است:


خواهرم تولدت مبارک


شیوا جان اکنون تو دربند هستی برای آنکه حقوق بشر برای تو واقعا حقوق بشر بود، خارج از همه ضوابط و طبقه بندی های اقتصادی و مرزبندی های سیاسی.

شاید تو الان دربند هستی زیرا هر بار و پس از هر نوبت که دانشجویان و فعالان دانشجویی راهی زندان می شدن، شیوا نظرآهاری نخستین کسی بود که برای آنان دلسوزی می کرد و پیگیر سرنوشت آنان می شد.

شاید تو الان در زندان هستی به خاطر اینکه پس از آزادی در تابستان گذشته نتوانستی دربند بودن بسیاری از دوستانت را فراموش کنی و به راحتی آنان را از یاد ببری و به زندگی بی دردسرانه ادامه دهی.

شاید تو الان دربند هستی به خاطر اینکه در طول این همه مدت نتوانستی از ایران خداحافظی کنی و در ایران و دربند بودن را را به زندگی برون مرزی ترجیح دادی.

ای کاش آن روز که از راه دور تو را در زندان اوین و پشت کابین ملاقت دیدم، پیشاپیش تولدت را تبریک می گفتم اما مطمئن باش که رویاهایت هم تولد یافته اند.

سال های پیش دائما دغدغه حقوق بشر و نقض حقوق بشر را داشتی اما اکنون اگرچه شیوا در زندان است اما بسیاری از افراد رویاهای او را باور کرده اند و همه با هم نقض حقوق بشر در زندان و خارج از زندان را دنبال می کنند.

شاید الان تو دربند هستی چرا که اغلب زندانیان سیاسی در زندان اوین و رجایی شهر با نام شیوا نظرآهاری آشنا هستند و در گوشه دفتر هرکدام شانشماره تلفنت است و گه گاه ساعت ها به درد و دل هایشان گوش می دادی.

خودت گفتی که از حقوق همه زندانیان، حتی آنان که روش و مسلکشان را قبول نداری، دفاع می کنی و بزرگترین جرم تو کنار گذاشتن تبعیض میان زندانیان بود، پدیده ای که امروز با وجود زندانی شدن تو به وقوع پیوسته و آن از تلاش ها و فداکاری های تو است. اکنون همه برای آزادی فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و حقوق بشرخواهان تلاش می کنند.

حالا دیدی! دیدی که رویاهایت متولد شده اند و اندیشه های شیوایت به بار نشسته است.

خواهرم تولدت مبارک. حتی اگر پشت دیوارهای بند 209 اوین برگزاری این جشن برایت سخت باشد اما با خوشحالی می توانم به تو بگویم که بنشین و تولد رویاهایت را جشن بگیر.


خواهرم، تولد رویاهایت مبارک

مسعود باستانی، مهسا امرآبادی

0 نظرات:

ارسال یک نظر